torstai 29. maaliskuuta 2012

Ikäviä yllätyksiä


Täytyy myöntää että olen nyt vähän loukkaantunut ja ärtynyt. Mullahan on tuolla sivubannerissa esillä blogia varten luomani sähköpostiosoite, ja kommentointikin on ollut vapaata.

Nyt joku anonyymi lukija on kokenut asiakseen lähettää mulle sähköpostiin haukkumaviestin. Aika törkeän sellaisen. En kopioi sitä tähän postaukseen julkisesti nähtäväksi, koska en anna kyseiselle kommentoijalle sitä tyydytystä.

Pääpiirteissään viestistä ilmeni, että kyseinen anonyymi ei pidä valitsemaani elämäntapaa oikeana valintana. Kuulemma kohtelen väärin sekä Tomia että Monaa, koska olen parisuhteessa molempien kanssa. Okei, ehkä Tomi ansaitsisi tietää tästä, mutta mitä säälimistä Monassa on?? Mona tiesi alusta alkaen että olen parisuhteessa. Hän hyväksyi sen. Tämä sopii meille, olemme onnellisia näin. Minä olen onnellinen näin. Olen yhdessä molempien rakastamieni ihmisten kanssa. En voisi jättää kumpaakaan, sillä rakastan molempia syvästi. En osaa kuvitella elämääni ilman Tomia, enkä ilman Monaa.

Ymmärrän kritiikin todellakin, ja osaan mielestäni ottaa sitä vastaan jos se on asiallista ja rakentavaa. Miten luulette, että käytökseni muuttuu haukkumaviestien jälkeen? Ei ainakaan siihen suuntaan kuin haukkujat toivovat, voin kertoa. Enkä muutenkaan elä elämääni muiden mielipiteiden pohjalta. Tämä blogi on mulle tärkeä ajatusten, ilojen ja surujen jakamisen paikka, ja olen kiitollinen jokaisesta mukavasta ja asiallisesta kommentista. Kai se tuo mulle sellaisen olon, että mun elämä on edes vähän normaalia eikä pelkästään tuomittavaa. Kukaan lukija ei joka tapauksessa tunne minua henkilökohtaisesti, eikä kukaan voi tietää parisuhteideni todellista tilaa, kun en kaikkea tietenkään täällä julkisesti kerro. Minua, Tomia tai Monaa ei ole syytä sääliä tai haukkua.

Kritiikkiä saa edelleen antaa, samoin kuin tietenkin positiivista palautetta. Kommentointimahdollisuus on edelleen avoin kaikille, ja sähköpostiin saa mielellään laittaa viestiä jos on asiaa. Sanon kuitenkin, että jos törkeitä viestejä alkaa sadella enemmänkin, niin mun on ainakin pakko alkaa esilukea kommentteja tai laittaa kommentointimahdollisuus vain rekisteröityneille lukijoille. Kritiikin kestän, haukkuja en. Kiitos kuitenkin kaikille asiallisille kommentoijille!

3 kommenttia:

  1. Ikävää, että tulee tuollaisia törkyviestejä, sellaisilla ei varmasti vaikuteta valintoihisi mitenkään=(. Itse en pystyisi samaan kuin sinä, enkä muutenkaan parisuhteen ulkopuolisia suhteita hyväksy. Mutta minä, tai kukaan muu lukija, ei varmastikaan olla mitenkään oikeutettuja tuomitsemaan sinua ja elämäntyyliäsi. Kukin tyylillään=).

    Ole lukenut blogiasi alusta asti ja tunnut, ainakin kirjoitusten perusteella, asialliselta naiselta. Oletko koskaan miettinyt, miten Tomi reagoisi, jos kertoisit Monasta? Voisiko hän hyväksyä asiaa mitenkään?

    Ikävistä viesteistä huolimatta aurinkoista kevään jatkoa!=) Jatkan blogin lukemista ja varmasti välillä
    ilmestyn kommentoimaan=).

    -nanna

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kommentistasi ja mukavaa, että tykkäät lukea blogiani! Tosiaankin, uskon että monet eivät hyväksy elämäntyyliäni ja valintojani, mutta haluaisin kuitenkin ajatella olevani mukava ja asiallinen tyyppi :)

      Tomille en tule kertomaan Monasta. Tiedän että hän loukkaantuisi, ja mitä hän ei tiedä, ei satuta häntä. Ennemmin lopetan suhteeni Monaan kuin kerron asiasta Tomille. Toivon kuitenkin hartaasti, etten joudu sellaista valintaa koskaan tekemään. Uskon, että asiat kyllä järjestyvät.

      Mukavaa kevättä sinullekin!

      Poista
  2. Kaikilla asioilla, ikävilläkin, on tapana järjestyä=)..

    -nanna

    VastaaPoista