torstai 8. maaliskuuta 2012

Monan ajatukset suhteesta


Ajattelin kirjoittaa myös siitä, miksi tämä tilanne on Monallekin ok, kun sitä on varmaan aika vaikea ulkopuolisten ymmärtää. 

Minä ja Mona ollaan siis oltu yhdessä puolisen vuotta. Yhden yön jutusta se lähti, mutta sitten vaan jatkettiin yhteydenpitoa ja ajauduttiin koko ajan läheisemmiksi. Minä en siis ollut etsimässä salasuhdetta, eikä Monakaan. Mona puhuu aina siitä kuinka hän ei ole valmis sitoutumaan. Nuoriahan tässä ollaankin, tässä vaiheessa kuuluu elää eikä asettua aloilleen! 

Mona on tavannut mieheni ohimennen muutaman kerran, mutta eivät he ole mitään keskenään jutelleet. Mona ei oikein ymmärrä miksi olen Tomin kanssa, kun Tomi on niin ”tylsä ja tavallinen”. En tiedä miten selittäisin hänelle, että se taloudellinen turvallisuus, pitkä yhteinen historia ja tuttu, turvallinen rutiini vaan merkitsee joillekin aika paljon. Haluan Tomista myös lapsieni isän, jos nyt ajatellaan vähän pidemmälle. Tomin kanssa ei tarvitse pelätä suhteen kaatumista. Tiedän että se kuulostaa ristiriitaiselta, kun Tomi on pettänyt minua ja minä häntä, mutta jotenkin olen vaan varma että meidän suhde kestää…

Minulla ja Monalla on avoin suhde, eli Mona saa olla kenen kanssa haluaa. Se on mulle ihan ok, tai siis sen on pakko olla, koska onhan minullakin Tomi. Tavallaan olen vähän mustasukkainen, mutta en voi vaatia Monaa sitoutumaan itseeni kun minäkään en sitoudu häneen, ainakaan virallisesti. Tällä hetkellä minulle riittää se, että olen Monalle kuitenkin se ykkönen – me ihan oikeasti välitetään toisistamme :) Myönnän pelkääväni, että Mona löytää jonkun jonka kanssa haluaa aloittaa oikean parisuhteen, mutta toisaalta, ei hän ole sen tyylinen ihminen… No, aika vain näyttää miten tässä käy!

Sen voin kuitenkin sanoa, että jos valintatilanne joskus tulee eteen, niin Tomin kyllä sitten valitsen. Tomi on loppujen lopuksi elämäni suurin rakkaus, vaikka Monasta välitänkin melkein yhtä paljon. Tuntuu tosi kamalalta ajatella että minun ja Monan pitää joskus ehkä erota...

6 kommenttia:

  1. Moikka! Olisi muutama kysymys... :)

    Ootteko Tomin kanssa suunnitelleet perheenlisäystä lähiaikoina? Aattelitko jatkaa suhdetta Monaan sitten, jos joskus saatte lapsen? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Perheenlisäys ei ole ajankohtainen aihe vielä useampaan vuoteen. Haluan kuitenkin tulevaisuudessa lapsia, ja mielikuvissani lasteni isä on luonnollisesti Tomi. Haluan kuitenkin sitä ennen vakiinnuttaa elämäni ja mennä naimisiin. Naimisiin mennessä aion viimeistään lopettaa suhteen Monaan. Ajatus tuntuu jo nyt kamalalta, mutta tiedostan, ettei suhde Monan kanssa voi olla pysyvä. Koskaan ei voi kuitenkaan tietää miten elämässä käy. Todennäköisesti pidän pingviinifarmia Afrikassa ja kuulun haaremiin :D

      Poista
  2. Hei! Etkö pelkää, että Mona paljastaa teidät Tomille jossain vaiheessa? Uskotko, että Tomi antaisi anteeksi? Sinulla on paljon pelissä, tulevaisuuden haaveet ottaen huomioon

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei :)

      En pidä todennäköisenä että Mona kertoisi mitään Tomille. Kuten sanottu, minulla ja Monalla on avoin suhde, eikä Mona edes haluaisi sitoutua sen enempää. Mona myös tiesi alusta alkaen Tomin olemassaolosta, ja se on aina ollut hänelle ok.

      Tietenkin on mahdollista, että Mona paljastaa koko jutun, jos eromme ei sujukaan kitkattomasti, mutta sitä en halua ajatella, sillä en voi enää muuttaa tapahtunutta. Uskon kuitenkin, ettei Mona tekisi niin. Olemme toistemme parhaita ystäviä, ei hän halua tuhota suhdettani Tomiin.

      Jos juttu tulisi ilmi, en usko että Tomi antaisi anteeksi. Hänkin on pettänyt minua, mutta minun ja Monan suhde on kestänyt jo sen verran kauan, että Tomi tuskin voisi sitä unohtaa...

      Poista
  3. Hei, anteeksi hieman henkilökohtainen kysymys, mutta onko sulla aiempaakin kokemusta naisista? Itselläni oli joskus päinvastainen tilanne, olin pitkässä parisuhteessa tyttöystäväni kanssa, ja ihastuin mieheen. No paskastihan siinä sitten lopulta kävi :( Tyttöystäväni sai tietää salasuhteestani ja jätti mut.
    Olisin utelias tietämään, että nautitko enemmän seksistä Tomin vai Monan kanssa?
    -pauliina84-

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ikävä kuulla että sinulle kävi noin kurjasti :( Useinhan salasuhteista jää kiinni jossain vaiheessa, toivon etten itse polta näppejäni...

      Mietin tuota kysymystäsi, enkä oikeasti osaa/halua alkaa vertailemaan Tomia ja Monaa tämän asian suhteen. Molemmissa on hyvät puolensa ja molempien kanssa on ihanaa. Tuntuisi kai jotenkin epäreilulta julistaa toinen jotenkin paremmaksi. Molempien kanssa minulla on se tunneyhteys, ja sehän on tärkeintä :)

      Aiempaa kokemusta naisista löytyy, samoin kuin miehistä.

      Poista