tiistai 13. maaliskuuta 2012

Riitelyä ja mustasukkaisuutta

Näin tänään Monan, käytiin syömässä yhdessä töiden ja muiden menojen jälkeen. Onneksi asutaan lähekkäin, niin lyhyetkin tapaamiset on mahdollisia.

Kaikki ei kuitenkaan tällä kertaa mennyt ihan putkeen. Ensin oli toki mukavaa, suunniteltiin tulevia tapaamisia ja ajateltiin järjestää joku pidempikin juttu, kuten laivareissu tai jotain, että saataisiin olla kerrankin kunnolla yhdessä.

Mutta sitten puheenaihe kääntyi Tomiin. Kuten mainitsin aiemmin, en jotenkin vaan tykkää puhua Tomista Monan kanssa, tai ainakaan mistään kovin henkilökohtaisista jutuista. Monaa taas tuntuu meidän asiat kiinnostavan. En tiedä onko Mona hiukan mustasukkainen, vai vaan utelias… Joka tapauksessa minulle tulee kiusaantunut olo aina kun Tomista puhutaan. Olen huomannut että olen hyvin erilainen riippuen siitä olenko Tomin vai Monan kanssa, ihan niin kuin mulla olisi kaksi eri persoonallisuutta. Niinhän se meneekin, että töissäkin on erilainen kuin vaikka kavereiden kanssa. Haluan vaan pitää erillään ne kaksi ihmistä, sen joka on Tomin tyttöystävä, ja sen, joka on määrittelemättömässä suhteessa Monan kanssa.

Yritin tätä hiukan Monalle selittää, mutta hän ei ymmärtänyt, tai ei halunnut ymmärtää. Hän sanoi, että kun kerran tilanne on tämä, niin siitä pitää voida puhua. Mona ei kuulemma halua, että mä häpeän mitään tai ajattelen, että mun pitää salata siltä asioita. Mona sanoi myös, että se itse kertoo mulle aina ihan kaiken, vaikeatkin asiat, ja tottahan se on. Mitä pahaa siinä olisi, jos kertoisin Monalle ihan normaalisti että mitä ollaan tehty Tomin kanssa ja miten meillä menee. Jos se kerran on Monalle tärkeää, niin kai mä tavallaan olen sille sen velkaa? Me kuitenkin melkein seurustellaan, eikä mikään läheisempi suhde voi toimia jos kaikesta ei voi puhua.

Ehkä kyse on siitäkin, etten ole ihan sinut tämän salasuhde-tilanteen kanssa. Pitäisi kai suorittaa jonkinlaista itsetutkiskelua, ja yrittää hyväksyä mun elämä tällaisena. Olen kuitenkin useimmiten tyytyväinen, ja välitän sekä Tomista että Monasta enkä halua kumpaakaan menettää.

Suutuin Monalle ehkä vähän liikaa päivällä, ja huutamiseksihan se meni… Eikä ehditty sopia ennen kuin piti lähteä kotiin. Nyt en tiedä mitä tekisin… Voisin yrittää sopia pikatapaamisen vielä illaksi, että voitaisiin tehdä sovinto. Vihaan riitelemistä yli kaiken. Täytyy kai laittaa Monalle tekstiviesti ja keksiä joku tekosyy Tomille miksen ole sitten illalla kotona.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti