torstai 12. huhtikuuta 2012

Haikeat hyvästit

Vietin eilen viimeistä iltaa Monan kanssa ennen matkaa. Siitä huomas kyllä vähän, että sitä harmittaa, kun en voi lähteä sen kanssa. Aion kyllä yrittää järjestää meillekin jonkun pikku matkan johonkin. Haluaisin niin kovasti päästä Monan kanssa johonkin lämpimään. Sellaista ei kuitenkaan ihan heti saada toteutettua, mutta varmasti tulevaisuudessa. Ei tehty erityisemmin mitään oltiin vaan ja juteltiin kaikesta mitä mieleen tuli. Tykkään tälläisistä rennoista illoista ilman mitään sen kummempaa ohjelmaa. Lähteminen teki kipeää, kun tiesin ettei nähtäisi enää viikkoon.

Yritin koko illan pitää puheenaihetta jossain muussa kuin matkassa ja niinpä me päädyttiin taas puhumaan lapsista. Näytin Monalle mun uuden kummitytön kuvaa ja siitä se sitten lähti. Mona saattaisi haluta lapsen, muttei kuitenkaan yksin. Lapsi ei kuitenkaan ole Monalla sellainen pakko kuin minulle. Minulle lasten hankinta on itsestään selvyys ja olen aina halunnut äidiksi. En ymmärrä miksi joku ei haluaisi lapsia, ellei tietenkin ole hyvää syytä. Mona on yrittänyt selittää omaa kantaansa siitä, että hänelle riittää sukulaislasten kanssa touhuilu.  Häntä ole luotu huolehtimaan toisesta ihmisestä, niin kun lapsesta pitäisi huolehtia. Olen tästä asiasta hieman erimieltä Monan kanssa, minusta hän on niin ihanan huomaavainen ja hellä ihminen, ettei voi olla huono äiti.

Kuvat we<3it.com

 Joskus mun on vaikea puhua tälläisistä asioista Monan kanssa, kun mietin, että onko avoinsuhde Monalle sitten kuitenkaan ihan ok. Haluaisiko Mona vaikka mun kanssa lapsia tai yhteen asumaan ja vaan väittää, että kaikki on hyvin. Toivoisin ihan meijän molempien kannalta, että Mona uskaltaisi sanoa, jos sen mieli muuttuu. Mitään merkkejä siihen suuntaan ei kuitenkaan ole eli uskoisin kaiken olevan hyvin.



Oon taas pohtinut meidän suhdetta ihan liikaa päässäni. Kun joku asia stressaa, kuten tässä tapauksessa matka, alan huolehtimaan kaikista mitättömistä pikku asioista ihan liikaa ja tietty sitten vähän isommistakin.  

Teen vielä yhden lyhyen postauksen ennen matkaa, jos vaan kerkeän. Nyt on aika mennä Tomin kanssa saunaan ja nukkumaan. Hyvää yötä kaikille lukijoille:)

6 kommenttia:

  1. En tajua miksi ihmiset näkevät tämän eri asiana kuin sen jos pettäisit miestäsi miehen kanssa. Asia on täysin se ja sama. En hyväksy pettämistä, joten en hyväksy tätäkään. Säälin miestäsi...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ymmärrän näkökulmasi hyvin, enkä todellakaan perustele tekojani sillä että Mona on nainen. Biseksuaalisuus on vain yksi osa minua, eikä tämä tilanne ole sen oikeampi tai väärempi siksi että salainen kumppanini on nainen. Kyse onkin siitä että olen yksinkertaisesti rakastunut kahteen ihmiseen yhtä voimakkaasti.

      Poista
  2. "Häntä ole luotu huolehtimaan toisesta ihmisestä, niin kun lapsesta pitäisi huolehtia. Olen tästä asiasta hieman erimieltä Monan kanssa, minusta hän on niin ihanan huomaavainen ja hellä ihminen, ettei voi olla huono äiti."

    Olen tässä mielessä samanlainen kuin Mona, en vain halua lapsia tai tunne kutsumusta äidiksi, vaikka esim kummityttöni on rakkainta minulle tässä maailmassa ja hänen kanssaan viihdyn aina. Monet ystävät ovat sanoneet, että olisin upea äiti.. mutta ei se siitä olekaan kiinni. Vaan siitä, ettei ole ikinä tuntenut tarvetta saada lasta ja hoivata :) vaikka hoivaviettiä kuitenkin on. Vauvakuume on itselleni vieras käsite.
    Ja onhan se totta, että muiden lasten kanssa on kiva ja helppo olla, kun ei joudu kohtaamaan sitä 24/7 ;D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oikeassa olet siinä, että kiva se on lapsen kanssa telmiä kun sen voi sitten itkun alettua palauttaa vanhemmilleen :D Ja kaikkihan me ollaan erilaisia, jotkut haluaa ehdottomasti lapsia, toiset on epävarmoja ja toiset tietää ettei halua. Ja lasten hankkiminen on niin iso asia, että kannattaa tehdä juuri niin kuin itsestä parhaalta tuntuu :)

      Poista
    2. nimenomaan!

      ja nyt on tulossa vielä kolmas kummityttö toukokuussa. Parhain ystäväni ja hänen vaimonsa saavat vauvan mun hellittäväksi.
      Pakko vielä mainita, että paras ystäväni on nainen ;)

      (Olin näköjään anona kirjottanut ekan viestin..:O)

      Poista
    3. Voi, ihanaa että saat uuden, ihanan kummitytön :) On ne vauvat vaan niin ihmeellisen suloisia.

      Poista